sandrasorlov

Alla inlägg under april 2012

Av Sandra Sörlöv - 13 april 2012 10:29

Jag älskar när man hittar riktigt fina barnkläder. Dessa plagg är nya men köpta på tradera och landade i brevlådan igår :) Bra ställe Tradera! Stjärntröjan bara älskar jag, så fin! Och Ponnyklänningen kommer rosa-prinsess-lycka att älska :)


Molo stjärntröja, stl 110
    My Little Pony klänning, stl 98

Av Sandra Sörlöv - 12 april 2012 08:13

Contagion var kvällens film på vår hemmabio igår kväll :) Det är en thriller från 2011 om ett dödligt virus som sprider sig över jorden. Medverkar gör bl.a Matt Damon, Jude Law, Kate Winslet och Gwyneth Paltrow. Jag tycker filmen var bra och spännande! Klart sevärd. Min man tyckte dock att filmen tappade lite fart på slutet / efter halva... och det kan jag väl kanske lite hålla med om. Fast det var inget som störde mig nämvärt utan jag ville se klart den och se vad som skulle ske tillslut. Vi hyrde filmen via Voddler där den kostade 37 kr jämfört med Teliaboxen där den kostade 49.


 

Av Sandra Sörlöv - 11 april 2012 16:39

Jahopp, nu regnar det igen. Vilket skitväder! När ska det bli vår? Är hemma med kisen nu och innan jag hämtade dem var jag och tränade. Körde 45 min förbränning och sen ett pass ben och armar på styrkemaskinerna. Köpte presentpapper & snöre på Willys också... två kalas stundar för den stora damen. På söndag ska hon till Oscar på 5 årskalas :) Blev lunch med älsklingen på Tumba Thai idag också. Gott det!

Fick förresten rolig post igår från Allice som jag beställde igår innan påsk. Har bara hunnit prova läppglanset och det var jag väl sådär nöjd med, tyckte det var lite klibbigt vilket jag inte gillar. Men de flesta läppglans är tyvärr så :/ Färg, smak och pris gillar dock :) Nån som vet om något läppglans som inte är klibbigt? Ser dock fram emot att lacka naglarna med nya lacket, så fin färg!!

Nu ska jag hoppa in i duschen för sen måste jag laga middag.

Av Sandra Sörlöv - 11 april 2012 12:00

Skönt att vara hemma men idag har jag jättemycket jobb att göra. Har packat flera beställningar och så behöver jag lägga upp lite nya varor, göra budget osv.
Såg att Vingas fina sommarklänning från Cutey Couture har blivit tillgänglig igen så nu har jag lagt upp den i butiken. Den finns i storlekarna 2-3 år, 4-5 år samt 6-7 år och kostar 199 kr. Bilderna på Vinga är från Arguineguin, Gran Canaria i augusti förra året. Hon är så fin i den :)


          

Av Sandra Sörlöv - 10 april 2012 17:12

Nu har jag inte bloggat något på hela påsken men vi har varit upptagna med att ta det lugnt och äta god mat ;) Vi for ner till mina föräldrar i Stora Höga på skärtorsdagen och hem igen på annandag påsk, igår alltså. Har haft det jättetrevligt och blivit bortskämda med god mat och vila. Härligt! Bilresorna gick bra också, Lycka var inte helt nöjd alla gångar men i det stora hela så roade de sig bra med film och annat. Lycka fick förövrigt en ny favoritfilm hos sin mormor & morfar, Toy Story 3. Den tyckte hon var ytterst spännande och hon vägrade skiljas från den så den fick följa med hem ;)

Barnen har lekt en massa med alla roliga leksaker hos mormor & morfar och så har vi varit ute och lekt och gått promenad ner till havet. Svärfar var med också. På påskafton fick barnen påskpresenter och påskgodis så det räckte och blev över :) Sen åt vi smarrig påskbuffé med påskskinka, påskmust, sill, gravad lax, gravlaxsås, köttbullar, prinskorv, kavring, tunnbröd, potatisgratäng, kokt potatis, äggost och förstås ägg. Vinga gillar inte ägg, hon tycker det är för torrt. Tänkte försöka göra löskokta till henne, och till D som också föredrar löskokt. Dock så blev det mellankokta ändå, skyller på käre far min som inte följde mina instruktioner *s*

Här kommer lite bilder från påsken :)

        
        
       

       

       

       

       

         

Av Sandra Sörlöv - 6 april 2012 10:28

I förrgår fick jag leverans med varor till butiken, bland annat ett gäng supersöta babyskor som jag tänkte visa här. Jättefina och välarbetade babyskor i bomull med bomullssula. Finns i storlekar från 0-18 månader. Väldigt prisvärda måste jag säga också, jag tar 60 kr för dem i butiken. Köp/se här: www.uk-kids.se


       

Av Sandra Sörlöv - 4 april 2012 13:07

Jag håller på och packar för fullt nu eftersom vi åker ner till mina föräldrar imorgon och stannar över påsk. Det ska bli mysigt! Första gången vi åker på långresa med nya bilen också :) Har packat Lyckas nya resväska och nu ska jag upp på vinden och hämta ner Vingas samt någon väska till oss vuxna. Väntar på att få hämta paket också. Har äntligen fått backordern (eller den största delen av den iaf) till min butik Uk-kids och det är knappt jag minns vad jag hade beställt så det ska bli spännande. Ska ringa ner till ombudet senare och höra om det har dykt upp. Har också en hel del nyheter som jag ska lägga upp i webbshopen, min leverantör har fått en massa fina sommarplagg nu.


Blev en solig men kylig promenad till förskolan imorse och sen har jag och Maria varit och tränat. Har träningsvärk i vaderna efter afropasset i måndags så fokuserade främst på armar och mage, plus att det blev lite cykling och gående på löpbandet.

Nej, dags att fortsätta packandet...

Av Sandra Sörlöv - 3 april 2012 16:36

Har precis lagt en beställning hos www.allice.se
En god vän till en tjej jag känner som har denna butiken. Ska bli kul att få hem sen :) Gå in där och kika vet jag, superfina grejer till bra priser.


     

Presentation


Jag heter Sandra, är 27 år och bor i ett mysigt radhus i Tumba utanför Stockholm med min käre make, Vinga 5 år, Lycka 2½ år och katten Sierra.

Jag är egen företagare och driver tillsammans med min man, uk-kids.se och romantikbutiken.se (se nedan)

Mina butiker

 

Sponsrade länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länktips


Ovido - Quiz & Flashcards